viskaadoptera.blogg.se

Vi är ett par som ska adoptera från Sydafrika.

Pappren klart?

Publicerad 2015-12-22 21:23:22 i

Nu tror jag alla papper ska vara helt klara, trots att vi trodde att allt var klart så var det lite fel på vissa papper. Läkarintyget saknade läkarens stämpel, jag som hade skickadt det ostämplade pappret. Sen hade dom inte fått originalet av hemutredningen, vilket var totalt omöjligt att se med mina ögon, så har skickat alla vi har. Inte ens handläggaren kunde bedöma vilket som var original.
Men nu ska alla papper vara hos Notarius Publicus och dom kollar så att allt ser bra ut och att det är original papper som skickas.

Så är allt OK med pappren så kommer dom skickas till Sydafrika i början av Januari för ABBA har julledigt just nu. Så det är bara att hoppas att allt är bra med pappren.

Kommentarer

Postat av: Karro

Publicerad 2016-01-01 14:38:58

Hej!

Du kommenterade för ett tag sedan i min blogg att ni var i samma sits men jag har varit sååå dålig på att svara och använda bloggen det sista.
Va kul att ni också är inne på Sydafrika! Har inte läst allt men hur länge har ni stått i kö hos Ac? Åh så spännande att era papper snart ska skickas!
Har de sagt något om ungefär hur lång tid ni behöver vänta till BB?

Många frågor =)

Vill du hellre mejla mig går det finfint, [email protected]

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela